Roberto Gutierrez martín dijo:
esta claro que un hangar que lo mismo alberga camiones, contenedores de magdalenas o el coche blindado del ministro de turno no tiene la capacidad de 'transformarse' con la misma eficacia que si lo diseñas como tal para pañoles de municion, reserva de combustible, herramentaje de taller... etc
Según tu entonces en el JCI no hay pañoles suficientes, pues entonces ya me dirás donde se almacenan todas las municiones para los tanques, AAV, aviones, helicopteros, obuses, necesarios para un desembarco, creo que va a ser que ya viene con pañoles de sobra para todo.
Ascua dijo:En la próxima década, o quizás antes... solo falta desarrollar un UAV para AEW-C.
Claro y entre desarrollo y desarrollo, se nos va el dinero y el tiempo, y nos da el 2035.
Ascua dijo:¿Te valen los datos de los ingenieros de Navantia que con sus BSAC pretendían que podían operar con Rafales, Hornets y hasta Hawkeyes...?
Es de suponer que los MTOWS que se barajaban debían ser abismales respecto a los de los Harriers del PdA, a menos claro que lo que trataran de vender fuera humo...
Bien, pues han pasado un porrón de años, desde entonces, seguro que puede mejorarse algo respecto de los BSAC
Eso no te lo crees tu ni jarto de vino. Como no fuesen Super Etendard...Y peladitos que ya sabemos cual es su carga máxima, y sus capacidades de ataque.
Aparte de eso, recordarte que los franceses, cuando estrenaron el CdG, y probaron los E2-D, se percataron de que les faltaba pista...¡SI PISTA!, por lo que de nuevo al astillero para alargar parte de la oblicua y del voladizo de popa, por que si no...no despegaba ni aterrizaba.
Ascua dijo:El programa del F-35B avanza, pero no hasta el punto de acarrear 6 mil toneladas de armamento despegando desde un porta.
Aaaaaalaaaaa, y luego el exagerado soy yo...
Ascua dijo: Aquí las diferencias que pueda haber entre los Rafale del Armee de l'air y los Rafale M de la Royale no es el tema...
El tema era que el Rafale no podía despegar ni aterrizar con nada mas pesado que una Magnum 44 y una lata de 5 litros de gasolina, a pesar de la ayuda de la catapulta... o poco menos.
Y que andaba muy parejo con el F-35-B...o poco mas.
Y va a ser que no...
Me parece que va a ser que si es el tema, por que ademas estás obviando algo muy, pero que muy importante, que es que las catapultas del CdG son más cortas que las de los portas de los USA, y por tanto...menor carrera de despegue, menor velocidad, menor capacidad de ganar elevación, y...de despegar con x armamento.
Ascua dijo:¿Y hasta ahora, con las cornudas paradas, como nos las arreglabamos? Pues con los LPD y va que se mata... que nos volvemos muy pijoteros para algunas cosas y para otras tenemos una manga ancha que da gusto.
Pues eso hombre... que si se puede encargar otro LHD cojonudo. Pero que la sustitución del porta es otra cosa, mas seria...
Y tanto que más seria, tan seria que va a tocar otro BPE.
Ascua dijo:
Pues devolverle el “focus” a lo que importa. Los aviones y sus operaciones aéreas...
Claro que hay que entenderlos, ellos no tienen LHD todavía.
Y si, pista, espacio, ascensores, talleres, pañoles de munición y/o armamento... cuanta mas cantidad dispongas de todo ello mas te alejas de un LHD y mas te acercas a un porta como Dios manda.
¿Me podrías decir cuanto más de todo?. Cuanto más de pista;Cuanto más de Hangar; Cuantos ascensores más; Cuantos pañoles de munición más; y espacio, y talleres...etc.
Si no mira, mejor te lo pongo yo:
Cavour - Light multirole Aircraft Carrier
(1 ship)
Italian version
Main page Ship under construction - Photos Air Group Other details Comparison Model
Dimensions: length: 244 m; width: 39 m; immersion: 8.7 m; height superstructure of 14 deck: 36.6 m
Displacement: 27,500 (27,100?) tons full load, 21,160 tons unloaded, 22,290 tons standard, > 30.000 tons expected at the end of service life
Propulsion: 4 gas turbines LM2500 for a total of 88 MW (max. continuous power), 2 5-bladed shafts, bow and aft thrusters with a orientable propeller blades
Speed: 28-29 knots max continuous sustained speed , 30 knots max expected during trials, 24 knots on just 2 gas turbines and 1 shaft, knots on just 1 gas turbine and 1 shaft (minimum for Harrier STOVL operations)
Thanks to 2 pairs of fins active stabilizers, the vessel is much more stable and allows the flight operations with the sea up to force 6 as well as improving comfort of the crew.
Range: 7000 miles at 16 knots, 18 days on navigation. Tank from 2,500,000 litres of diesel, the cruising speed will consume 3,000 litres per hour, 25,000 at full speed.
Electric: at 660 V and 50 Hz for a total power installed of 17.6 MW, approximately 270% of the maximum power demand. The system is composed of 6 groups diesel-generatori from 2200 KW Wärtsilä 12 V200 CW and two groups generator/alternator sets directly driven by the propulsion plant, also from 2200 KW.
Crew: accommodation for 1210 +91 people, including 451 crew, 203 for the air group, 140 for the command complex (C4I) and 416 (325 +91) for the San Marco regiment (italian marines) or the new Forza di Proiezione dal Mare (FPM - Force projection from the sea)
Radar: 3D multi-function phased-array radar for air and surface search Selex Sistemi Integrati (ex-AMS) MM/SPY-790 EMPAR, 3D long range radar air search Selex Sistemi Integrati (ex-AMS) (MM/SPS-798) RAN-40L, short/medium range radar for surface and low altitude air search Selex Sistemi Integrati (ex-AMS) RAN-30X/I (SPS-791), provision only for 2 Selex Systems Integrated (ex-AMS) RTN-25X for control of naval guns OTO Melara 72mm/62, radar system for air control and advanced precision approach Galileo Avionica SPN 720, navigation radar GEM Elettronica MM/SPN-753(v)4,
Sonar: Whitehead Alenia Sistemi Subacquei (WASS) SNA 200 ) bow-mounted Navigation/Mine Avoidance Sonar, Euroslat SLAT torpedo decoy towed array sensor
Sensor/system: Sagem VAMPIR-MB IRAS (Infra-Red Alerting System) IR surface/air surveillance; 1 Selex Galileo SASS (Silent Acquisition Sub-System) thermal image (IR) system for detection and tracking to 360°; Telephonics AN/SPN-41A radio frequency all-weather instrument approach landing system; system Selex Sistemi Integrati IFF SIR-R/S and SIR M5-PA
Electronic warfare: Elettronica SpA integrated ESM/Elint/ECM suite
Armament: Combat system SAAM-IT for 32 (4x8) surface-air Aster 15 on vertical launcher DCN Sylver A43, 2 sistems AEM Dardo-F for controlling 2 naval guns OTO Melara 72mm/62 and 3 naval guns Oto-Melara Oerlikon KBA 25mm/80
Countermeasures: 2 AMS/Oto-Melara SCLAR-H decoys launchers anti-missiles, 2 Euroslat SLAT anti-torpedo defence system launchers
Command Center: The center can provide capacity Control, Command, Communications, Computers and Information (C4I), the command center is spread out over an area of more than 1,100 m2 and has more than 150 workstations on which they can operate up to 230 people to manage naval, air and amphibious operations. Given the large, it was decided to place the center under the flight deck to reduce the size of island to the minimum..
Comunications: Selex integrated communication system which includes SHF/UHF SICRAL with terminal SATCOM, HF Multi-channel, VHF, military UHF, VHF ICAO, VHF IMM, INMARSAT, METOC, GMDSS and tactical communications for command and control with 2 Link 11, Link 16 and predisposition for Link 22/NILE (NATO Improved Link Eleven)
Security: the passive safety of ship, namely defense capabilities fire and flaws, has been particularly cared all using the most advanced techniques and experience accumulated over the years. The ship is divided into 7 zones, and is equipped with a computerized system for monitoring and decision support in emergency conditions. The ship is divided into 7 zones, and is equipped with a computerized system for monitoring and decision support in emergency conditions. These people have taken such as smoke curtain, the new criteria for stations over breathable air and on the collector ring, arrangements for the disposal of fumes, the relative positions, accessibility and the conformation of local relevance to the Service Safety (COP, COC, area health, control stations), and so forth. See the image below.
The unit is equipped with all the necessary environment to operate in contaminated area by NBC agents (nuclear, bacteriological or chemical).
On board there is a system degaussing (degaussig) fully automated to reduce magnetic anomalies generated by the unit and therefore to reduce the risk due to landmines.
Miscellaneous: The Standard housing are very high, both in terms of space per person than as finishing level housing and services are provided for single or double accommodation for officers and staff of the role marshals, accommodation in four places for staff roles warrant and troops; remain collective "comrade" only for the staff of San Marco Regiment, to embark only for special needs and for limited periods. There are great public spaces, including bar, cinema and gym.
The vessel is covered by 1360 km of cables and 190 cameras. There are 2 cells for food by 400 and 800 m2, 2 deposits for food and 2 kitchens with ovens for the fresh bread . There are also desalinization to make drinking water from the sea.
Particular care was given to the activities of loading, packaging and distribution of food and waste management, liquid and solid with the ristrittive rules MARPOL 73/78 (Marine Pollution) for commercial ships, not mandatory for military ships. The MARPOL 73/78 was designed to minimize pollution of the marine ecosystem (water and air), and covers the possible causes of pollution naval: municipal solid waste and non fuels, gaseous emissions and toxic substances transported .
Aviation facility
Air group: The ship hasn't assigned a fixed air group but is fixed according to the mission, will be a mix of 20-24 short takeoff vertical landingHarrier AV-8B plus 2 (F35B when available) and helicopters EH-101 (including Mk.112 AEW/HEW, Mk.110 ASW/ASV, Mk.410 TTH/utility e Mk.413 ASH), NH-90 NFH or TTH and SH3D
Flight-deck: is long 232,6 m and width 34,5 m (surface 6.800+ m2). It has a runway for takeoff short long 183,0 m for 14,2 m, ski-jump with 12° of elevation, a parking area (starboard side) to 10/12 aircraft, 6 spot for helicopters type EH-101 plus a dedicated spot for SAR missions to bow.
Hangar: is long 134,2 m, width 21,0 m e high 7,2 m (8,5 max.). It is connected to the flight deck with 2 McTaggart Scott elevators from 30 tons of which aft an “deck-edge" after the island size 15 m to 14 m, the second forward internal long 21.6 m for 14 m. There are also 2 elevators from 15 tons for ammunition and 2 service elevators from 7 tons. It has tanks 1,500,000 litres of fuel for planes and helicopters. The 2 main elevators do not interfere with the operations of takeoff and landing of aircraft.
Transport capacity: the hangar can be used as a garage for the transport of terrestrial resources, and can contain up to 24 heavy vehicles like tanks Ariete (over 250 meters), or up to 50 vehicles average as the amphibians AAV7 RAM/RS, Centauro B1, Freccia, Dardo (over 423 meters) or up to 100 vehicles average as VTLM Lince, Puma, Defender e VM90 (over 522 meters). The hangar is accessible by 2 ramps from 60 tons posed stern and straight, under the island.
Capacity of amphibious assault:the San Marco regiment, or the new force projection from the sea (FPM) with the Lagunari army, can be landed with 2 assaults of 6 helicoptersEH-101(2 companies fully equipped) or with the help the 3 LCVP, 3 inflatables and a spear.
Program / history: a mid 80 the General Staff of the Navy decided to base navy on two STOVL carriers, Garibaldi, just entered into service in 1985, and a second similar unit whose entrance was in line for the 1994 or so. For reasons of an economic, political (the Garibaldi was carried out with features from cruiser), the project was slipping and the subsequent collapse of the Berlin Wall was changing needs of MMI. In the nineties, the project was further amended and oriented towards an anphibious unity similar to American Wasp but reduced in scale. The project again taken the path of pure STOVL carrier in the late nineties and in 2000 was finally approved. Despite the latest change of course the ship has maintained some characteristics from amphibious assault ship as boats under the stern deck and ramps for boarding means land from the stern and upright in the island. The ship was also built as a Landing Platform Helicopter (LPH). The hangar and closed type and size of 134 m for 21 and it can accommodate (officially) 12 helicopters or 8 aircraft. For more information on the development of the project see the following page.
The cutting of the first steel occurred on July 17, 2001. The launch of the middle and aft of the ship occurred on July 20, 2004 in Riva Trigoso. Following this portion of the vessel was towed to Muggiano, where it was built bow. In November were welded the two sections. The Cavour is floating in its entirety, from mid-December 2004. The first test at sea in motion just occurred on December 22, 2006. During 2007 took place various tests at sea but the flight deck was not available for landing aircraft, as has been seen in television service of RAI 1 in mid-August.
In November started the first tests of landing by the EH-101 and AV-8B were onboard for a few days to check the suitability of the flight deck and dell'hangar. They made landings and takeoffs day and night.
In October 2007 it was decided boarding a piece 76/62, reconditioned and updated with the latest systems, previously embarked on ship Audace. It remains yet to find the second piece to be mounted on the platform already prepared. In November 2007 it was decided the purchase and installation of 2 systems Dardo-F instead of E, for control of artillery pieces from 76/62.
Official commission of the carrier Cavour onto the Italian Navy took place on 27 March 2008. Then it is expected that the unit remains at the site of Muggiano to complete the installation of the combat system planned for summer 2008.
The inclusion in the fleet is scheduled in Summer 2008 and full operation capability (FOC) in 2009.
At the end of page images and pictures of the development, construction, testing at sea and completion of the unit.
Using the ship:
Command Ship:Using C4I the ship can provide command center that due Italian or NATO operating theater kindly to monitor actions naval, air or land.
Air Defense:the ship can provide high air cover to a naval group, which is the central element, using its aircraft to patrol remote, helicopters HEW for control over the horizon in addition to its long-range radar scope. With the use of data connections can work in unison with the unit basis, especially with the AAW destroyer.
Force Projection: to provide air support for amphibious landings or land operations, air strikes carried out with part of its fighter
Control of the Sea: it can perform anti-submarine missions embarking a number of ASW helicopters, sea control missions or anti-surface mission capabilities of its aircraft and escort unit.
International Missions:working to support peace-keeping missions, including the transport of troops or material
Civil Support:evacuation of non-combatants and humanitarian support in the event of natural disasters to provide logistical coordination or medical support
Cost: the total cost of the ship should be set at 1.5 billion euros, including combat system. The first contract (NUM 1) between the General Direction for naval armaments (NAVARM) and the company Fincantieri for the acquisition, valued at about 900 million of euros, was signed in November 2000. A second contract (NUM 2.1) for about 230 million euros was signed in 2002 for a good part of the electronic systems. The third contract (NUM 2.2), also for electronics on board, was signed in 2003 with a value of 150 million euros. The acquisition of the ship was divided into nearly a decade of defense budgets and even with the use of funds from the Ministry of Economic Development (MSE), here's a summary table::
before 2001 => <50 milion of euros
2001 => 35 million euros
2002 => 78 milion euros
2003 => 92 milion euros
2004 => 185,9 milion euros
2005 => 177,5 milion euros
2006 => 25,1 milion euros + MSE
2007 => 211,2 milion euros
2008 => 150,3 milion euros
Builder: Fincatieri SpA at Riva Trigoso (GE) and Muggiano (SP) shipyards
Number Name Comm. Year Homeport
550 Cavour 2008 Muggiano-fitting the system, after Taranto
Vía digilander.libero:
http://digilander.libero.it/en_mezzi_mi ... avour.htmlFICHA TÉCNICA
Buque LHD Juan Carlos I
Dimensiones:
Eslora total 230,82 m.
Eslora entre Perpendiculares 205,7 m.
Manga de Trazado 29,5 m.
Manga Máxima 32 m.
Puntal a la Cubierta de Vuelo 27,5 m.
Calado del Proyecto 6,9 m.
Configuraciones:
Dependiendo de la misión que se le asigne al buque en cada caso, este se configurará de diferente forma para adaptarse a ella.
Las configuraciones principales para las que ha sido diseñado el buque son:
Operaciones Anfibias
Desplazamiento a Plena Carga 27.079 Tn
Velocidad Máxima Sostenida 19,5 Nudos
Operaciones Aereas
Desplazamiento a Plena Carga 24.660 Tn
Velocidad Máxima Sostenida 21 Nudos
Distribución Interior del Buque: El buque contará con cuatro cubiertas significativas:
Dique y garaje de carga pesada.
Cubierta de habitabilidad.
Hangar y garaje de carga ligera.
Cubierta de vuelo con Sky-Jump a babor.
Armamento: El buque cuenta actualmente con:
4 Cañones de 20m/m
4 Ametralladoras de 12,7m/m
Esta previsto instalarle en un futuro un Sistema Antimisil de Defensa de Punto (tipo ESSM o RAM)
Dotación:
DOTACIÓN DEL LHD JUAN CARLOS I
OFICIALES SUFOFICIALES MARINERÍA TOTAL
Posibilidad de llevar más tropas de hangar montando contenedores de habitabilidad
Dotación propia 24 49 170 243
Estado Mayor 45 32 26 103
Personal Fuerza de Desembarco 46 64 792 902
Dotación Grupo Naval de Playa 1 4 18 23
Dotación Unidades Aéreas Embarcadas 41 60 71 172
Vía Web oficial de la armada:
http://www.armada.mde.es/ArmadaPortal/p ... tecnica_esPERFIL DE MISIÓN
Perfil de Misión
Dependiendo de la misión que se le asigne al buque en cada caso, éste se configurará de diferente forma para adaptarse a cada misión.
Las configuraciones principales para las que ha sido diseñado el buque son:
Operaciones Anfibias.
Operaciones de Despliegue Combinado con el E.T.
Proyección de la Flota (Portaaviones Alternativo).
Operaciones de Ayuda Humanitaria.
Capacidades
Para desarrollar la misión encomendada en cada caso, el buque posee unas determinadas capacidades que le permitirán albergar los elementos necesarios para llevar a cabo dicha misión con éxito.
El buque contará como medios de maniobra con una rampa RO-RO a popa y dos rampas laterales. Tanto la rampa de popa como las que permiten la entrada a la cubierta de material pesado, deben permitir el embarque de los vehículos más pesados previstos (Carros Leopard).
Las principales capacidades del buque son:
Capacidad Aérea.
Capacidad de Transporte de Vehículos
Capacidad Anfibia.
Capacidad de Transporte de Tropas.
Capacidad de Ayuda Humanitaria.
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Capacidad Aérea.
Dispondrá de los siguientes elementos principales para permitir las operaciones aéreas:
Cubierta corrida con SKI JUMP apta para aviones de despegue vertical. El ángulo de elevación del SKI JUMP será de 12º.
Puntos de toma de helicópteros para al menos 4 CH-47 CHINOOK o 6 para un helicóptero medio tipo SH-3D o NH-90 (el que resulte más demandante).
2 ascensores con capacidad para las aeronaves embarcadas, que incluirán mandos portátiles de control en la misma plataforma del ascensor. Para dimensionar los ascensores de aeronaves se tendrá en cuenta una reserva de espacio, como previsión de un posible cambio a modelos de mayor tamaño durante el ciclo de vida del barco. Concretamente podrá operar con aviones del tamaño previsto del JSF (Joint Strike Fighter) en su modalidad VSTOL.
Cubierta de vuelo de 201,9 mts de longitud y 32,0 mts de manga.
Cubierta de vuelo
Permite operar con las siguientes aeronaves:
V-22 Osprey (Un spot localizado a popa de la Cubierta de Vuelo)
AV-8B Plus
Joint Strike Fighter (JSF)
6 x NH-90
6 x SH-3D
4 x CH-47 Chinook
6 x AB 212
1 x spot SA
Hangar de Vuelo
Las Capacidades Aéreas del buque incluirían espacio para alojar Aviones VSTOL (AV-8B Plus "Harrier" y/o JSF) y Helicópteros (NH-90, SH-3D, AB-212, etc.).
Disposición General de la Carga. Operaciones Aéreas
La distribución general sería la siguiente:
12 Aeronaves en Hangar (incluidos CH-47 "Chinook" con las palas desmontadas), pudiendo aumentar esta capacidad usando el garaje de vehículos ligeros como hangar hasta 30 Aeronaves (10 Ch-47 "Chinook").
6 Aeronaves en Cubierta de Vuelo (Incluidos hasta 4 CH-47 "Chinook" operando simultáneamente).
Disposición General de la Carga. Capacidad máxima de AV-8b Plus
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Capacidad de Transporte de Vehículos.
Las Capacidades de Vehículos entre pesados y ligeros, están distribuidos de la siguiente forma:
Hangar de Carga Ligera. Transporte de Vehículos.
Vehículos pesados: El garaje de vehículos pesados cuenta con 1.400 mts2 de capacidad para Carros tipo "M60" o "Leopard", aumentándose esta capacidad en 975 mts2 si se utiliza el dique como garaje (Hasta 46 Carros).
Vehículos ligeros: El garaje de vehículos ligeros se encuentra localizado a continuación del hangar de aeronaves, por lo que la capacidad de vehículos ligeros se distribuiría en los 2046 mts2 de la citada cubierta.
Hangar de Carga Pesada. Transporte de Vehículos.
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Capacidad Anfibia.
Capacidad Anfibia
Para las Operaciones Anfibias el buque cuenta con un dique inundable con capacidad para:
4 LCM-1E/LCM-8 + 4/6 RIB's del tipo SUPERCAT, o.
1 LCAC, o.
LVT's.
Características del Dique:
Eslora 69,30m.
Manga 16,80m.
Puerta / Rampa de Popa 16,8 x 11,5 m.
Hangar de Carga Ligera. Capacidad Anfibia.
Hangar de Carga Pesada. Capacidad Anfibia.
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Capacidad de Transporte de Tropas.
Para las Operaciones Anfibias el buque cuenta con un dique inundable con capacidad para:
DOTACIÓN PARA OPERACIONES ANFIBIAS
OFICIALES SUFOFICIALES MARINERÍA TOTAL
Posibilidad de llevar más tropas de hangar montando contenedores de habitabilidad
Dotación propia 24 49 170 243
Estado Mayor 45 32 26 103
Personal Fuerza de Desembarco 46 64 792 902
Dotación Grupo Naval de Playa 1 4 18 23
Dotación Unidades Aéreas Embarcadas 41 60 71 172
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Capacidad de Ayuda Humanitaria.
Posibilidad de Transportar:
Containers.
Material (Pallets).
Poblado CIMIC.
Vehículos de Asistencia Sanitaria.
Espacio para evacuación de Personal Civil.
Capacidad para 144 contenedores.
Hangar de Carga Ligera. Ayuda Humanitaria.
2 Quirófanos.
1 Sala de Dentista.
1 Enfermería.
1 Sala de Consultas.
1 Sala de Curas.
1 UCI.
1 Unidad de Infecciosos.
1 Área de Selección de Heridos.
1 Sala de Rayos X.
1 Laboratorio.
1 Farmacia.
Hangar de Carga Pesada. Ayuda Humanitaria.
Accesos al Hospital:
El buque irá provisto de un ascensor de heridos comunicando el dique, la cubierta de vuelo y las cubiertas de carga con el hospital de una manera rápida y eficiente.
P.D: perdon por el tochazo

Somos dueños de nuestros silencios y esclavos de nuestras palabras.