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USAF debates major upgrade for F-22 Raptors
By Stephen Trimble
The US Air Force has confirmed to Flight International that a decision is pending on whether to launch a major upgrade for 63 of its Lockheed Martin F-22s.
Although the decision will be made internally within a few months, the service will wait to publicise the outcome until the Obama administration releases its fiscal year 2012 budget request next February.
Under review is a proposal to upgrade nearly half of the USAF's fleet of 186 operational F-22s with a suite of advanced new weapons that have entered service during the last few years, plus advanced communications equipment that is still in development.
The proposal comes after the Department of Defense decided to terminate F-22 production in early 2012. As part of that decision, it accepted a USAF proposal to spend $1.3 billion on a "common configuration programme", which is consolidating six different versions of the F-22 into three basic types.
© Billypix
For the training and test fleet, the USAF is upgrading 37 Block 10 F-22s, which include two types of production-representative test vehicles, to the Block 20 standard. This includes a new central integrated processor, eliminating an older software configuration that proved unreliable in operational tests nearly a decade ago.
Under the common configuration plan, the combat-coded F-22 fleet is separated into groups of 63 Block 30 and 87 Block 35 aircraft.
The Block 30s are being upgraded with Increment 3.1 capabilities, which include air-to-ground and electronic attack modes for the Northrop Grumman APG-77 radar.
Meanwhile, the Block 35s will also be modernised with the USAF's most advanced air-to-air weapons - the Raytheon AIM-120D AMRAAM and AIM-9X Sidewinder. The package, named Increment 3.2, also adds an automatic ground collision avoidance system and the multifunction advanced datalink. The latter will allow the F-22 to transmit data to other stealth aircraft.
USAF officials are now debating whether to upgrade the 63 Block 30 aircraft to the Block 35 standard. If the proposal is accepted, the USAF would operate a fleet of 150 F-22s with identical capabilities.
But the Raptor fleet would still lack a number of features common to most modern fighters, including an infrared search and track sensor for passive targeting and a helmet-mounted cueing system to shoot at targets beyond the field of view of the fighter's air-to-air missiles.
It is possible, however, that the USAF will add new capabilities to the F-22 beyond the Increment 3.2 upgrades. One example is a distributed aperture system now installed on the Lockheed Martin F-35, which provides 360° optical coverage around the aircraft.
According to Jim Pitts, president of Northrop Grumman Electronic Systems, the USAF is likely to be interested in adopting the system on other aircraft as pilots become familiar with its capabilities.
debates USAF importante actualización para el F-22 Raptors
Por Stephen Trimble
Fuerza Aérea de los EE.UU. ha confirmado a vuelo internacional que se tome una decisión
a la espera de si para poner en marcha una importante actualización para el 63 de su Lockheed
Martin F-22.
Aunque la decisión será tomada internamente dentro de unos meses, el
servicio va a esperar para dar a conocer los resultados hasta que la administración Obama
comunicados de su año fiscal 2012 solicitud de presupuesto para el próximo febrero.
En proceso de revisión es una propuesta para actualizar casi la mitad de la flota de la Fuerza Aérea de
186 operativos F-22 con un conjunto de avanzadas armas nuevas que se han
comunicaciones entró en servicio durante los últimos años, además de avanzadas
equipo que está todavía en desarrollo.
La propuesta llega después que el Departamento de Defensa decidió dar por terminado
F-22 de producción a principios de 2012. Como parte de esa decisión, se aceptó una
propuesta de la USAF para gastar 1,3 mil millones dólares en una configuración "común
programa ", que es la consolidación de seis versiones diferentes del F-22
en tres tipos básicos.
© Billypix
Para la formación y la flota de prueba, la USAF está actualizando 37 Bloque 10 F-22s,
que incluyen dos tipos de vehículos testigo de producción, para
el Bloque 20 estándar. Esto incluye un nuevo procesador central integrado,
eliminar una configuración de software anteriores que resultaron poco fiables en
pruebas de funcionamiento hace casi una década.
En el marco del plan de configuración común, la lucha contra el F-22 con código de flota
separados en grupos de 63 bloques 30 y 87 aviones del bloque 35.
El bloque 30 se están modernizando con incremento de 3,1 capacidades, que
incluyen aire-tierra y los modos electrónicos de ataque para la Northrop
Grumman APG-77 del radar.
Mientras tanto, el Bloque 35 años también se modernizarán con la mayor parte de la base americana
armas avanzados aire-aire - los Raytheon AIM-120D AMRAAM y AIM-9X
Sidewinder. El paquete, denominado Incremento de 3,2, supone también una automática
colisión tierra del sistema de prevención y la avanzada de múltiples funciones
enlace de datos. Este último permitirá a la F-22 para transmitir datos a otros
sigilo aeronaves.
funcionarios de la USAF están debatiendo si se debe actualizar los 63 Bloque 30
aeronaves para el Bloque 35 estándar. Si la propuesta es aceptada, la USAF
operaría una flota de F-22 con capacidades idénticas 150.
Pero la flota Raptor seguiría careciendo de una serie de características comunes a la mayoría
combatientes modernos, incluyendo un sensor de infrarrojos y de búsqueda de pista
pasivos beneficiarios y un sistema de casco-montada cueing disparar a objetivos
más allá del campo de visión de los misiles del caza aire-aire.
Es posible, sin embargo, que la USAF se añade nuevas capacidades a la
22 F-más allá del incremento 3,2 actualizaciones. Un ejemplo es la distribución
sistema de apertura ya está instalado en el Lockheed Martin F-35, que establece
Una cobertura de 360 ° óptica alrededor de la aeronave.
Según Jim Pitts, presidente de Northrop Grumman Electronic Systems,
la USAF es que puedan estar interesadas en la adopción del sistema en otros
aeronaves, los pilotos se familiaricen con sus capacidades.