http://diario16.pe/noticia/18750-la-fue ... black-hawk
Les falto decir destructivos!!!

Seguir los vuelos vía satélite y reforzar a los pilotos en vuelos con viento cruzado, acharrado y turbulencias, fueron parte de los procedimientos que se cambiaron en la Fuerza Aérea de Chile (Fach) tras el accidente de Juan Fernández.
El repaso a los conocimientos de emergencia lo hicieron en mayo y la implementación de seguimiento satelital en zonas remotas o sin cobertura, finalizará en 2014.
Así lo dio a conocer el secretario general de la Fach, general de brigada áerea, Maximiliano Larraechea, que informó del avance de las 18 medidas que diseñó para reforzar sus operaciones aéreas en sus fases de planificación, ejecución y control.
Del total de estas medidas, un 84% se habrá ejecutado antes de que finalice el 2012, mientras que sólo un 16% se realizará en 2013.
Entre las medidas también está: la creación de una subdirección de certificación operacional y aeronavegabilidad del Estado Mayor General de la Fach (materializado en marzo), que monitoreará de forma centralizada que los ingenieros y especialistas que revisan los aviones cumplan ciertos requisitos y que las naves estén en buenas condiciones.
Otra medida es la revisión y actualización del Manual de Control de Actividades de Vuelo serue C20; y la revisión y actualizaciób de la Norma Operacional de la Fuerza Aérea (Nofa), que es la que vela por criterios de seguridad como el punto de no retorno.
También se están revisando los procedimientos de vuelo para cada aeródromo, entre los que hay uno específico para las posiciones insulares, que incluye un protocolo para volar al archipiélago de Juan Fernández, el cual comenzó a ser aplicado durante 2012, e incluye altitudes mínimas a respetar en la fase de aproximación a la pista, análisis meteorológico y horas límites de operación, entre otros.
Los cambios están siendo aplicados desde 2012 y serán unificados en octubre.
También habrá modificaciones al Reglamento General de Evaluación para cursos de vuelo y cursos tácticos, que estandariza la evaluación de los cursos académicos.
Asimismo, se modificará el reglamento que regula el transporte de pasajeros y carga no institucional, donde los civiles que viajen en ellos, serán informados de la naturaleza del vuelo.
Piure escribió:Quien sabe en que contexto se saco esta foto y cuando, quizás mensajes subliminales:
[ Imagen ]
Creditos: Daniel Tichy en RyF
USAF details F-16 life extension programme
By: Dave Majumdar Washington DC
12:33 30 Aug 2012
Source:
The US Air Force is hoping to upgrade some 300 Lockheed Martin F-16C/Ds as a stopgap measure until the Lockheed F-35 Joint Strike Fighter comes online.
The aircraft, which are drawn from the USAF's fleet of Block 40, 42, 50 and 52 machines, will undergo a structural service life extension programme (SLEP) and a combat avionics programmed extension suite (CAPES) upgrade. The modifications will greatly boost the venerable warplane's capabilities.
"It provides a very significant capability to the F-16 platform that puts it on par, I do believe, with some of the other platforms that have AESA [active electronically scanned array radars] today," says Col Mark Mol, programme manager at the USAF's F-16 System Programme Office at Hill AFB, Utah.
The CAPES programme involves both hardware and software modifications, Mol says. The F-16 will receive a new AESA radar, a new Terma ALQ-213 electronic warfare system, an integrated broadcast system (IBS) and a center display unit (CDU). There will also be a new operational flight programme to tie those new systems together with the aircraft's existing avionics. The software will be one of the biggest challenges, Mol says.
The USAF will buy 300 new AESA radars as part of the upgrade, but the service has not yet determined if it will buy the Northrop Grumman Scalable Agile Beam Radar or Raytheon Advanced Combat Radar. The USAF will be holding a competition in the near future to select which vendor it will pick, Mol says.
The addition of an automated ALQ-213 electronic warfare suite should greatly reduce the pilots' work load. The system does not necessarily boost the jet's hardware capability, but it offers a vastly superior man-machine interface. "It is a performance enhancement in the sense that it provides that computer automation and control of the system," Mol says. "It's more responsive to threats."
The IBS introduces a level of information fusion to the F-16 cockpit. The system gathers and correlates data from off-board data-links such as Link-16 with information from the jet's own sensors such as the radar and then presents that picture in a single coherent display. It will increase the detail in which threats can be examined and it will also display the disposition of friendly forces. "It takes a number of sensors and provides integrated situational awareness," Mol says. "That information will also be displayed on the CDU."
The addition of the CDU will enable pilots to better exploit the aircraft's new sensor suite. The new high resolution screen can display synthetic aperture radar maps, IBS tracks, target pod video and other stored data, Mol says. It will also be qualified as a primary flight reference, which will enable the USAF to eliminate some of the F-16's older mechanical gauges. The CDU is already flying on older F-16s currently in service with the Air National Guard, Mol adds.
The F-16 was designed with a structural life of 8,000h. The SLEP should increase that to between 10,000h and 12,000h. The USAF and Lockheed are undergoing a "full-scale durability test" with an instrumented F-16 airframe to determine exactly how much life can be squeezed out of the jet. The SLEP modifications will be designed based on the results of those tests, Mol says. But not all of the aircraft will need structural modifications. "We may not need to SLEP all the aircraft, just do the remaining life on them," Mol says.
The USAF has chosen Lockheed has the prime contractor for the F-16 upgrade. While the company is currently working under a study contract, the service plans to award Lockheed a sole-source prime integration contract in the near future, Mol says. "The acquisition strategy for the sole source contract has already been determined."
The first kits are scheduled to be procured in fiscal year 2017 with installations starting in FY2018. But before the USAF begins retrofitting its F-16s, the new upgrades will have to undergo developmental and operational testing. The kit will enter ground testing in a software integration lab from around 2014 to 2015. If that proves to be successful, the upgrades will enter developmental flight testing in 2016 and enter production a year later.
The F-16 life extension programme is designed to be a gap-filler until the USAF can procure enough F-35 stealth fighters. "We estimate that to be a 15 year extension to the viability of the F-16 platform," Mol says.
Control escribió:Recuerdo que en Noviembre del año pasado hablábamos que el ECh estandarizaría sus fusiles, el elegido seria el SIG Sauer 556; mientras que la Armada y la Fach optarían por el HK-416 ....Miren con lo que me encontré por ahi!!!
ITT Exelis has completed successful flight tests of its upgraded ALQ-211 Advanced Defensive Electronic Warfare System (AIDEWS) aboard the Chilean Air Force's (FACh) F-16 Block 50 Fighting Falcon aircraft at Los Condores Air Base in Chile.
Conducted from 4-18 July 2012, the demonstrations tested the capabilities of AIDEWS Block 5.2 configuration against a wide range of airborne fire control radars with overlapping operating frequencies.
The tests were carried out by ITT Exelis, in collaboration with the FACh and the US Air Force (USAF), in an effort to validate the latest modifications of AIDEWS's air-to-air electronic warfare capability.
Stuart Altman, Exelis Electronic Systems AIDEWS business area lead, said: "These test flight successes demonstrate our commitment to having the best possible technology to ensure our international allies can complete their missions, avoiding and defeating any threats, and returning safely.'"
The flight tests involved one year of planning and coordination by the FACh and US personnel, as well as extended laboratory and flight testing in the US.
Dubbed as a ''critical operational asset'' by FACh officials, the upgraded Block 5.2 standard supports the forthcoming delivery of combat capable electronic warfare mission data to five nations with AIDEWS equipped F-16 aircraft.
Developed from the Exelis ALQ-211 (V) 4 system, the AIDEWS is a next-generation integrated radar warning system designed to provide pilots with situational awareness and protection against radar-based threats, including modern surface-to-air and air-to-air weapon systems.
The system has been integrated into a wide variety of US and allied defence rotary-wing and fighter aircraft, such as the NH-90 helicopter, V-22 Osprey, MH-47, MH-60 Black Hawk, F-16 Fighter and several commercial platforms.
Exelis is currently developing more than 180 AIDEWS systems for six nations, as part of the company's foreign military sales (FMS) programme, and has to date delivered 140 systems along with continuous software support to customers across the globe.
Chile actualiza sus F-16 Block 50
La Fuerza Aérea de Chile (FACh) ha concluído la evaluación de la actualización del sistema de guerra electrónica de los F-16 Block 50. La evaluación realizada conjuntamente con personal norteamericano permitió verificar las capacidades del equipo ante múltiples sistemas de radares aerotransportados y distintas frecuencias de operación, evaluación que se realizó tanto en laboratorio como en vuelos de prueba. De éste modo los F-16 Block 50 incorporan al sistema ALQ-211 (V)4 AIDEWS (Advanced Defensive Electronic Warfare System) la última actualización conocida como Block 5.2 que expande las capacidades de detección y contramedidas del equipamiento original
El sistema dispone de un receptor digital pasivo de alerta de amenazas (receptores digitales de señales de radiofrecuencia) las cuales son captadas, procesadas e identificadas gracias a la comparación de 10 parámetros de ésa señal en particular, parámetros que se encuentran en la base de datos del sistema que permite armar incluso una orden electrónica de batalla, ya que el equipo también dispone de capacidad ELINT. Identificada la señal el sistema de modo automático genera y transmite una contramedida electrónica de autoprotección específica para anular la señal captada o recibida; siendo apto para detectar y perturbar señales de radares aerotransportados y radares de defensa aérea. Por último se destaca la existencia de un módulo avanzado de contramedidas que ofrece técnicas avanzadas de contramedidas electrónicas con determinado tipo de armamento, tal como puede ser el radar de los misiles aire-aire BVR o el radar de los misiles antiaéreos.
El sistema ALQ-211 (V)4 AIDEWS también se encuentra en servicio en los F-16 Block 50 de Oman, Polonia, Marruecos y Paquistán; en tanto India lo utiliza a en sus tres nuevos Boeing 737 destinados al transporte presidencial y los C-130J Hercules.
Falcon Sprint escribió:Excelente noticia que demuestra que la FACh no ha dejado de lado los Block 50+, centrándose solo en los MLUs (en cuanto a actualizaciones, dado que objetivamente son los sistemas de armas más avanzados de la FACh), y me permite reafirmar mi "convicción"respecto de que el MLU a los Block 50+ debería ser similar al que defina la USAF próximamente (y con ello nuestros Viper´s seguramente serán los primeros cazas sudamericanos en tener un radar AESA)
saludos![]()
Falcon V8
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