Todo sobre el F-35 Lightning II

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A615618 III
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Mensaje por A615618 III »

Hola,
F-35A con cargas externas en Al Dhafra Air Base, Emiratos Árabes Unidos.

https://www.afcent.af.mil/News/Article/ ... l-loadout/

Imagen


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norlingen
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Mensaje por norlingen »

Saludos CyA

Trump anuncia que Japón comprará 105 aviones furtivos F-35 adicionales....

http://galaxiamilitar.es/trump-anuncia- ... ivos-f-35/

https://defence-blog.com/news/trump-ann ... craft.html

Un abrazo


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Mensaje por norlingen »

Saludos CyA:

Mas de 400 F35 entregados y 200.000 horas de vuelo

https://www.infodefensa.com/mundo/2019/ ... vuelo.html


Un abrazo


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Mensaje por norlingen »

Saludos CyA:

Se consuman los hechos.....

Sabeis de alguien que quiera hacerse con 100 F35A a buen precio y que fabrique 1000 componentes del F35???

El Gobierno de EE.UU expulsa a los pilotos turcos deben salir del pais antes del 31 de Julio de 2019

http://galaxiamilitar.es/el-pentagono-d ... del-s-400/


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

LM rebibe 1800 millones de dolares para empezar a desarrollar el Bloque 4 para la Armada,USMC y aliados....para 2026


http://galaxiamilitar.es/lockheed-marti ... -bloque-4/


Un abrazo


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norlingen
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Mensaje por norlingen »

Saludos CyA

El Pentágono y Lockheed Martin llegan a un acuerdo de producción del F-35 en condiciones más favorables

http://galaxiamilitar.es/el-pentagono-y ... avorables/

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

La Fuerza Aérea de Estados Unidos despliega aviones de combate F-35A a Alemania


http://galaxiamilitar.es/la-fuerza-aere ... -alemania/


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Los F35A estan ya en Albacete para el TLP


https://www.defensa.com/otan-y-europa/c ... erando-tlp


Un abrazo


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Ismael
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Mensaje por Ismael »

Parece que los F35 B y C no pueden sostener las velocidades supersónicas más que cortos períodos de tiempo: si no se cargan el recubrimiento absorbente del radar.

https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... alflow+DFN


Si Dios me hubiere consultado sobre el sistema del universo, le habría dado unas cuantas ideas (Alfonso X el Sabio)
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Mensaje por Kraken »

As justification for the decision, Winter noted that the issue was documented while the jet was flying at the very edge of its flight envelope. He also said the phenomenon only occurred once for both the B and C models, despite numerous attempts to replicate the conditions that caused the problem.

O mi inglés está muy oxidado o lo han exagerado mucho.


Ningún plan, por bueno que sea, resiste su primer recorte presupuestario.
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tacuster
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Mensaje por tacuster »

Traté de traducir todo, pero estoy corto de tiempo, les dejo una parte
A extremas altas altitudes, la versiones del F35 para la Armada y el Cuerpo de Marines, solo puede volar a velocidad supersonica en cortas rachas de tiempo, antes de que haya un riesgo de daño structural y pérdida de capacidades furtivas, un problema que puede hacer imposible para los F35C lograr interceptaciones supersonicas.

El Departamente de Defensa, no intentara un parche de campo para el problema, que no solo influye en el fuselaje y la pintura furtiva, si no también en la miriada de antenas en la parte de atrás del avión que son vulnerables a este daño, de acuerdo a un documento obtenido en exclusividad para Defense News.

El Programa Conjunto del F35 ha clasificado estos problemas para los modelos B y C, Categoria 1 pero por separado, un documento indica que el problema representa una desafío en el perfil de vuelo del avión. En la escala, Categoria 1 representa el más serio nivel de deficiencia.

Ambas deficiencias fueron observadas a fines del 2011 analizando test de aleteo donde ámbos el B y el C volaron a velocidades de Mach 1.3 y 1.4. Durante una inspección postvuelo en Noviembre 2011, se descubrió que el F35B sustancial "ampollamiento y abrazamiento" de la pintura furtiva en ambos lados derecho y izquierdo de la deriva de cola y el timón.

Durante test similares del F35C en Diciembre 2011, apareció "daño térmico" que comprometió la integridad estructural de la deriva y el timón de cola.
Por otro lado, dice algo así como, que el modelo C solo puede hacer supersonico Mach 1.3 por solo 50 segundos de vuelo :asombro3:
antes de que haya daños en la cola.
Para el modelo B son 80 segundos a Mach 1.2 :confuso1: , pero puede bajar a subsonico por unos segundos y volver a supersonico, en racha.

El artículo es largo pero muy revelador, de que el Gordito es todo un gafe!!! :pena: :pena: :pena:

Saludos.


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Mensaje por spooky »

Solo ha pasado con un aparato es bastante exagerado.


Kraken
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Mensaje por Kraken »

tacuster escribió:Para el modelo B son 80 segundos a Mach 1.2 , pero puede bajar a subsonico por unos segundos y volver a supersonico, en racha.
No, la limitación vienen por el uso continuado de la postcombustión para esas velocidades, mayor aceleración y mayor calentamiento por fricción.
F-35C can only fly at Mach 1.3 in afterburner for 50 cumulative seconds
Lo que pasó es que UNA VEZ el recubrimiento de un B y C al realizar esas pruebas mostró burbujas y ampollas en determinadas zonas, cuando volvieron a intentar reproducir el problema no volvió a pasar.

Y aún por encima a partir del Lote 8 están usando otro recubrimiento diferente al que presentó el problema.


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Ismael
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Mensaje por Ismael »

spooky escribió:Solo ha pasado con un aparato es bastante exagerado.
Hola, han sido dos aparatos, un B y un C.

Un saludo


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Mensaje por norlingen »

Saludos CyA

El Pentágono esta luchando contra el reloj para solucionar problemas graves y no conocidos del F-35. (1 parte articulo)

http://galaxiamilitar.es/el-pentagono-e ... -del-f-35/

Un abrazo


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tacuster
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Mensaje por tacuster »

Cito al excelente blog de Alejandro
- Actualmente el sistema de logística del F-35 no tiene manera de evitar que los datos secretos de los operadores extranjeros no sean enviados a Estados Unidos.
- El sistema de logística del F-35 no siempre refleja la realidad, por lo que hay ocasiones en las que se tiene que cancelar una misión.
- Hay aumentos repentinos de presión en la cabina que producen "barotrauma" (dolor en oidos y senos nasales).
- En condiciones muy frías, definidas como -34°C o menos, el F-35 informa erroneamente de que las baterías han fallado, por lo que a veces las misiones son canceladas.
- El vuelo supersónico a velocidades de +M1,2 pueden causar daños estructurales y descorchones en el recubrimiento furtivo del F-35B y F-35C.
- Después de ciertas maniobras, los pilotos de F-35B/C no siempre pueden controlar el movimiento en los 3 ejes (alabeo, guiñada y cabeceo).
- Si el neumático de un F-35A o F-35B revienta al aterrizar, puede afectar a las líneas hidráulicas y poner en riesgo al avión.
- A veces aparece una "mancha verde" en la imágen ofrecida por el casco, haciendo que sea borrosa y dificultando el aterrizaje en un portaviones.
- En las noches con poca luz estelar, la cámara de visión nocturna a veces muestra estrías verdes que dificultan que todas las variantes vean el horizonte o aterricen en los barcos.
- El modo de búsqueda en el mar del radar del F-35 sólo ilumina una pequeña porción de la superficie del mar.
- Cuando el F-35B aterriza verticalmente en días muy calurosos, es posible que los motores más antiguos no puedan producir el empuje requerido para mantener el avión en el aire, lo que provoca un aterrizaje brusco.

Código: Seleccionar todo

http://militar.org.ua/foro/enlaceno/2019/06/diversos-problemas-en-el-f-35-podrian.html
Da verguenza ajena que un producto así de gafe fuese entregado y certificado para producción. :pena:

En definitiva, no se puede interceptar, no se puede andar rápido, ni cuando hace mucho frío, ni con mucho calor, ni tampoco de noche!

:green: :green: :green: :green:


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Mensaje por spooky »

Claro por qué lo dice Alejandro es letra sagrada.


Kraken
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Mensaje por Kraken »

Y lo que dice LM:
Overall Comment

The F-35s today are meeting or exceeding performance specifications and delivering unprecedented capability and safety compared to legacy fighter aircraft. The feedback we receive from F-35 pilots is exceptional – and any pilot who has flown a legacy jet consistently relays back that if they are being sent in to harm’s way – they want the F-35, every time.

These issues are important to address, and each is well understood, already resolved or on a near term path to resolution. We’ve worked collaboratively with our customers and we are fully confident in the F-35’s performance and the solutions in place to address each of the items identified.

ALIS Sovereign Data Management


ALIS meets data sovereignty requirements. Late last year, some customers requested that the F-35 enterprise develop additional capability to enable more data control.

We rolled out the additional Sovereign Data Management tool to international F-35 operators earlier this year, which allows them to manage aspects of their data that is sent to the F-35 Hybrid Production Support Integration (HPSI) team – and early feedback from the fleet is positive. It is also important to note that this has no impact to mission performance or safety of flight.


Part Inventory Data


This is a major focus at Lockheed Martin and we are implementing several actions including automation and enhanced supplier accountability processes that are delivering improved performance. Through automation, data is now vetted and validated automatically versus manually, improving speed and ensuring accurate EEL information is present before a part is delivered to the flight line.

With these new actions and related efforts, we’ve seen a 50 percent reduction in EEL and other action requests since 2017. We are confident this is on a path to resolution, which will reduce maintenance times and increase readiness rates. It is also important to note that this has no impact to mission performance or safety of flight.


Cockpit Pressurization

The cabin pressure performance today meets the specified requirement. There have been no reported cases of barotrauma in the fleet and our joint government and industry analysis shows that risk of barotrauma is minimal and that there is no imminent safety issue.The enterprise is always reviewing pilot experience improvements and we have an update that performed successfully in lab testing and will now be flight tested for future integration, based on customer timing priorities.


Cold Weather Battery Performance

This was identified during extreme cold weather testing at negative 30 degrees or below at Eielson Air Force Base, Alaska in February 2018. The probability of the issue reoccurring on aircraft in the operational fleet is very low and with minimal impact to safety of flight or operational performance.

We have developed an update to the software and the battery’s heater control system to resolve this issue – and this updated software is available for users today to load on their aircraft in the event they will be conducting extreme cold weather operations. This will also cut into production in the 2021 timeframe. We are confident this is on a path to resolution.

F-35B and F-35C Horizontal Tail Durability at Sustained Supersonic Flight


The F-35B and C deliver on all performance requirements. The potential for tailboom or horizontal tail damage during prolonged supersonic speeds was found in the highest extremes of flight testing conditions that are unlikely replicated in operational scenarios. In fact, there have been no cases of this issue occurring in the operational fleet. Additionally, this is not identified as a safety of flight concern.

We implemented a change to the coatings on the horizontal tails and tail boom beginning in Lot 8 that increases durability and resolves this concern. This update allows the F-35B and C to deliver on all performance requirements with no tail boom or horizontal tail damage concerns.

F-35B and F-35C Angle of Attack (AOA)

We’ve implemented an update to the flight control system that is planned for integration in the third quarter of this year – and we expect this item to be resolved or downgraded.


Hydraulic Lines Ruptures Caused by Blown Tires

The F-35 has two redundant hydraulic lines and there has never been a case of both lines being impacted, which ensures safe operations. Brake control software updates and pilot training have alleviated this concern and resulted in a significant drop in blown tire events. Additionally, we made minor adjustments to the location placement of hydraulic lines on the F-35C that has resolved the potential for line breaks.

We believe the item is resolved and are standing by for additional customer feedback.

Helmet “Green Glow”

The U.S. Navy continues to fly with their current helmet, demonstrating their confidence in the system, and pilots with greater than 50 night landings operate with the current Gen II helmet at night. The improved Gen III helmet has already been designed, tested and is now being qualified for use. The first few of these new helmets have been delivered and we anticipate the upgraded helmets will resolve both the green glow and night vision conditions identified.

Additionally, as camera and OLED technology advances rapidly, we expect the F-35 helmet to continue to deliver unprecedented levels of situational awareness for pilots and only improve further over time.


Radar Sea Search


The F-35’s current radar sea search function meets the enterprises’ required specification.As we modernize the F-35, we are bringing enhanced search capabilities, which represent an increase from the original requirements, and we stand ready to integrate the upgrade in the future, based on customer priorities and direction.

Thrust limits on hot days

We are supporting the Joint Program Office and Pratt and Whitney, and they can best address questions related to the F-35’s engine, which is Government Furnished Equipment to Lockheed Martin.
https://www.f35.com/news/detail/lockhee ... -reporting

Vamos, que todo el reportaje de Defense News son problemas superados o en vías de.


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